Ako behom schudnúť alebo iba behať nestačí

Jedlo je zdroj energie, „palivo“, ktoré nám umožňuje vykonávať tie najdôležitejšie úlohy. Od základných, ako je dýchanie, zabezpečenie činnosti krvného obehu či mozgu, až po zložité veci, ako je prenášanie nábytku alebo behanie.

Pokračovanie
running-poradna red pretekmi

Ako zvládnuť predpretekovú etapu a nezblázniť sa

Príprava na bežecké preteky býva pestrá. Za niekoľko týždňov nabeháte kvantum kilometrov počas dlhých behov, zničíte sa na intervalových tréningoch a po behoch v kopcoch vám budú horieť stehná. No pri otázke, čo je na celej príprave najťažšie, vám aj tak väčšina bežcov dá jednotnú odpoveď – predpreteková etapa. Ruku v ruke so zníženým objemom tréningu sa vám totiž do života vkradne aj úzkosť, panika a zlá nálada. 

Pokračovanie

10 rád ako sa správne stravovať keď beháme

Jedlo je pôžitkom pre každého z nás, rovnako tak, ako pohybová aktivita. Mnohí z nás poznajú príslovie: „Ak dobre bežíš a správne ješ, si šťastný človek.“ Čo však znamená jesť správne ak pravidelne behávame? Veľa bežcov robí v stravovaní chyby, ktoré zhoršujú ich výkon a činnosť organizmu pri behu. Poďme sa pozrieť na 10 zásad správneho stravovania keď behávame.

Pokračovanie

Zlepšite si techniku, prestaňte brzdiť

Väčšina bežcov ignoruje techniku a myslí si, že sa k zlepšeniu dopracuje odbehnutím väčšieho počtu kilometrov s väčším nasadením. Hoci to väčšinou spočiatku vedie k rýchlemu zlepšovaniu, spôsobuje to aj mnoho zbytočných zranení a predčasnej stagnácie.

Pokračovanie
Jingle_Cross_World_Cup_Cyclocross_Race_TITLE

Ešte niečo k pretrénovanosti

Včera som dostal mail od profesionálnej cyklokrosovej pretekárky, ktorej totožnosť nechám utajenú. Opisovala niečo, čo určite vyzerá ako pretrénovanosť.

Pokračovanie
nepodceňovať oddych

Prečo nepodceňovať oddych

Je jedno či behávate rekreačne alebo poctivo dodržiavate tréningový plán. Vziať si minimálne jeden deň oddych od športu do týždňa sa oplatí každému z nás.

Pokračovanie