DIGITAL RUN je vo svojom polčase

run-digital-title

Digital run vznikol ako virtuálna alternatíva pre všetkých, ktorí sa radi zúčastňujú bežeckých podujatí, ale teraz nemôžu. Jeho podstatu vystihuje slogan Behajte sami a predsa s nami.

Digital run vznikol ako virtuálna alternatíva pre všetkých, ktorí sa radi zúčastňujú bežeckých podujatí, ale teraz nemôžu. Jeho podstatu vystihuje slogan Behajte sami a predsa s nami. Beh je však iný aj v tom, že nemá súťažný, ale motivačný charakter. Prebieha až šesť týždňov a dáva dostatočný priestor na osobné výzvy, zdokonaľovanie sa bez tlaku okolia a stopiek. Je to beh pre radosť, zdravie ale aj  solidaritu. V týchto dňoch sa Digital run dostáva do svojho polčasu a zatiaľ má takmer 300 účastníkov. Ešte stále je však otvorený aj pre nových záujemcov, ktorí sa môžu registrovať  na portáli INVITON.

S charitatívnym cieľom

Charitatívnym partnerom behu je iniciatíva Kto pomôže Slovensku, ktorú naštartovala skupina nadšencov, ako prvú pomoc tým, čo s korona krízou bojovali v prvej línii – zdravotníkom a sociálnym pracovníkom. Každý bežec zo svojho štartovného túto iniciatívu podporuje dvoma eurami. A hoci beh iba vo svojom polčase, organizátor – agentúra ELCOP – na jeho transparentný účet poukázala finančný dar vo výške 1000 €.  K výťažku zo štartovného prispeli generálny partner podujatia, spoločnosť X-Net, ktorá je tradičným podporovateľom behov a hlavný partner – syry Kozí vŕšok. Poďakovanie patrí aj partnerom tomboly, ktorí beh podporili atraktívnymi cenami v celkovej hodnote viac ako 1500 €. Iniciatíva Kto pomôže Slovensku v týchto dňoch ukončila verejnú zbierku a prostriedky, ktoré zostali na jej účte, prípadne ešte prídu, použije na nákup dezinfekčných, ešte stále veľmi žiadaných germicídnych žiaričov pre zdravotnícke a sociálne zariadenia.

[siteorigin_widget class=“SiteOrigin_Widget_Image_Widget“][/siteorigin_widget]

Ako funguje Digital run

Beh vyštartoval 8. mája a zapojiť sa je možné až do 21. júna kdekoľvek na Slovensku. Účastníci si môžu zvoliť jednu alebo viacero z odporúčaných trás: Mini – 3 km, Midi – 5 km, Maxi – 10 km a Maxi L – 15 km a v rámci jedného štartovného behať neobmedzene, čo im srdce ráči a kondička dovolí. Ich výkony sa zaznamenávajú vo webovom prostredí, čo im umožňuje porovnávať sa navzájom. Isteže, 10 km v horskom teréne je celkom iný „náklad“ ako 10 km na rovinke a to je dôvod, prečo je beh nesúťažný a prečo čas nie je kritériom. Pridanou hodnotou je motivácia stále sa zlepšovať. Adrenalín z umiestnenia by mohol nahradiť adrenalín zo žrebovania tomboly o hodnotné ceny. Čím viac odbehnutých trás bežci do webového prostredia Digital runu vložia, tým častejšie sa ich meno dostáva do žrebovania. Zaujímavé a motivačné sú pre bežcov aj pravidelne zverejňované štatistiky, i na Facebooku zdieľané zážitky a fotografie.

S podporou známych tvárí

Behajú jednotlivci, žien trochu viac, ako mužov, firmy, ktoré môžu vytvárať i virtuálne štafety a tiež psíčkari. Tí dobre vedia, že so svojím štvornohým miláčikom tak či tak treba ísť denne von, tak prečo si túto rutinu nespestriť? Všetci na záver získajú dobehové medaily s motívom podujatia a psíci dobehové kokardy, tak isto s motívom podujatia. Digital run podporili i známi slovenskí športovci strelkyňa, olympijská medailistka Danka Barteková a bývalý biatlonista, taktiež olympijský medailista Pavol Hurajt, ku ktorým sa pridal známy moderátor a športový komentátor Gregor Mareš, ktorý je vášnivý triatlonista a tak behá pravidelne.Organizátorom Digital runu je PR & Event Agency ELCOP, známa tiež ako organizátor populárneho Behu za Tatry a projektu Slovenské firemné hry.