Podtatranská „pätnástka“

  • Zmena: Presun kvôli zlému počasiu!!! Pôvodný termín bol 26. 8. 2018
  • Dátum: 16. 09. 2018 (Ne)
  • Miesto: Východná okr. Liptovský Mikuláš, Areál amfiteátra folklórneho festivalu
  • Ročník: XXX.
  • Štart: 10:00 hod.
  • Dlžka trate: 15 km
  • Povrch: asfalt
  • Kategória: deti, žiactvo, dorast,
    Juniori 1999/2000
    Juniorky 1999/2000
    Muži do 39 rokov 1998/1979
    Muži od 40 do 49 rokov 1978/1969
    Muži od 50 do 59 rokov 1968/1959
    Muži nad 60 rokov 1958 a st.
    Muži nad 70 rokov 1948 a st.
    Ženy do 34 rokov 1998/1984
    Ženy nad 35 rokov 1983 a st.
  • Organizátor: Obecný úrad Východná a Telovýchovná jednota Družstevník Východná
  • Informácie: tel.: 044/529 52 50, 044/529 52 51, 0918 117 787, e-mail: podtatranska15@gmail.com
  • Poznámka: Štartovné : 4,- €

Komentáre 9

  1. Rozpraval som sa s niekolkymi ucastnikmi neuskutocneneho behu a taka je realita: Ziadne nepriaznive pocasie nebolo, jednoducho prsalo – rovnako, ako prsi na inych pretekoch (na Donovaloch som v minulosti zazil burku s bleskami a bezalo sa). Okrem toho, je potrebne si uvedomit, ze cez septembrove vikendy je v terminovke aj 20 podujati, zijeme v slobodnej krajine a ludia si vyberaju, chcu zazit aj ine trate, mesta a obce … To budu organizatori ad hoc rozuhodovat – podla ucasti – ci sa pretek uskjutocni?

    Zislo sa tu cca 40 ludi, od Popradu cez Liptov, organizator si ich cca 30 minut pred startom zvolal – ako male deti – a oznamil im, ze pretek sa neuskutocni, lebo je malo ludi a bolo by to nedostojne 30. rocnika. Nasledne si spisal mena, ze to budu mat v inom termine zadarmo. Tymto pristupom v podstate ludom zobrali predpoludnie, ktore mohli stravit inym sposobom.

    Niektori organizatori uz nevedia co so sebou. Maju pocit, ze organizuju podujatia pre seba, nie pre inych. Rozmaha sa nesvar rusit behy tesne pred ich konanim, v terminovke su nahodene podujatia bez zakladnych informacii (paradoxne sa o par dni k takemuto behu objavia vysledky). Takychto organizatorov treba – podla mojho naziru – bojkotovat. Je velmi vela kvalitnych poodujati s uzasnymi ludmi a atmosferov. A bezci, prosim Vas, obcas aj otvorte usta … , lebo nielen behom je clovek zivy.

    1. Ahoj Rudo,
      ako admin Bezeckej stranky sa vyjadrim k veciam,ktore si spominal ohladom terminovky. Co sa tyka zrusenia Podtatranskej 15, tak nebol som tam a nemozem sudit.

      Pises, ze sa z casu na cas objavia pri behu, ktore nemaju zakladne info po jeho uskutocneni vysledky a ze takychto organizatorov treba ignorovat. Ja si to tak celkom nemyslim nakolko nie vsetci organizatori najma malych dedinskych behov musia poznat Bezecku stranku. Info a podklady dostavam z roznych zdrojov, nie len od organizatorov. Ja by som bol radsej, keby sa skor zvolil presne opacny postoj. T.j. ak nejaky bezec vidi, ze v terminovke je beh, ktory ma minimum informacii a zucastnim sa takehoto behu, tak by bolo dobre, aby upozornil organizatorov, ze existuje aj take nieco ako je Bezecka stranka a ze do buducna by bolo dobre, keby „spropagovali“ svoj beh prave tu na tejto stranke, co by im mohlo priniest zopar dalsich bezcov. V dnesnej dobe, ked nic nie je zadarmo sa mozno aj niektori organizatori boja co i len poinformovat o podmienkach zverejnenia ich behu v terminovke. A to je skoda pretoze vlozenie behu do terminovky so vsetkym co k tomu patri (propozicie, vysledky, fotogalerie, reg. link) je ZDARMA. Dokonca aj nekomercne ladeny clanok je zdarma. Zial nie je v mojich silach, ako admina Bezeckej stranky, ktory ma na starosti terminovku denno-denne prejst terminovku a nahanat organizatorov aby dodali take ci onake podklady a este popri tom aj sliedit na internete ci sa niekde neobjavi nejaky novy beh. Tolko k tomu ignorovaniu organizatorov.

      Co sa tyka Tvojej poslednej vety, tak tam s Tebou suhlasim, treba sa ozvat ked je preco. Treba aj pochvalit, ale aj kritizovat. Len slovac je lenivy narod a tazi sa nam nieco napisat. A pritom je tu moznost priamo pri kazdom behu ci clanku. A urcite by organizatorov, ktory sem chodia potesil aj dvojslovny komentar v podobe „super beh“.

      A predsa len k tej podtatranskej 15. Ak to bolo tak ako pises a nemam dovod Ti neverit, tak slusne napisane je to velmi smutne a pre mna osobne by to znamenalo, ze na tomto podujati som bol naposledy.

  2. Ahoj,

    informacie o tom za akych okolnosti bola „presunuta“ Podtatranska 15-ka mam od dvoch bezcov, ktori tam boli a nic nenapisu, nakolko patria medzi take submisivnejsie nekonfliktne typy. Mimochodom, chalani z Popradu cestovali z neuskutocnenej 15-ky do Margecian. Predstav si, ze by na tuto 15-ku prisiel niekto nie z Popradu, L. Mikulasa …, ale napr. z Presova. Dnes cestuju ludia na preteky nielen v bezprostrednom okoli bydliska, ale aj ovela dalej a mali by mat istotu (ak samozrejme obec prave nenivoci tajfun ci povoden), ze sa beh uskutocni. Na 1. rocniku behu v Hrboltovej bolo 17 ludi vo vsetkych kategoriach a nikto podujatie nezrusil a neohanal sa „dostojnostou.“ Mam pocit, ze beh je o niecom inom ako o pocte ucastnikov, rekordoch a vitazstvach …

    To ignorovanie napatrilo k behom s nedostatkom informacii, ale s prapodivnymi organizatorskymi metodami.

    Ja si absolutne nedovolim kritizovat portal beh.sk, ktory je v slovenskych podmienkach jedinecnym a je mi jasne, ze ide o dobrovolnicku aktivitu. Poukazal som ina na fakt – a nie je mi to procesne celkom jasne – ze sa tu objavuju informacie o behoch pri ktorych sa nachadza len ich nazov, den a cas, napr. pocas najlblizsieho vikendu Utek do divociny (Brezno). Mal som za to, ze ak to niekto pridava, tak ma k tomu aj ine – rozsirujuce – informacie.

    Sucasny bezecky boom, generujuci desiatky novych podujati, je sice fajn, ale mam trochu obavy z toho ako dlho organizatorsky entuziazmus novym podujatiam vydrzi. Cast podujati je totiz generovanych cez pomerne rozsafnych sponzorov, ktorych to casom moze prejst. Taktiez vidim dost velky problem s terminovou koordinaciou aspon podujati typu polmaraton, a to uz nejdem riesit ako sa mnohe nove akcie tlacia do terminov tradicnych behov.

    Myslim si, ze za kvalitne podujatia, s dobrym zazemim, hovori najma to, ze su pravidelne vypredane, a to v znacnom predstihu. Samozrejme, ze by bolo vhodne ich pochvalit aj par vetami, ale mam za to, ze medzi bezcami vela pisalkov nenajdes. To vsak zrejme plati na celu slovensku populaciu.

    1. Rudo,
      ak to bolo tak ako si napisal a nemam dovod Ti neverit, tak keby sa to stalo mne, tak tento beh by bol na velmi, velmi, velmi dlho vymazany z mojho osobneho bezeckeho kalendara. Mne je to jasne, ze to asi nebolo nic prijemne prist tam a dozvediet sa takuto spravu. Mne a o za tych viac ako 30 rokov behania nastastie nestalo. Nech boli podmienky akekolvek, tak vzdy sa bezalo.
      Suhlasim s Tebou, beh by mal byt o niecom inom ako o poctoch bezcov. Niekedy beh so 40 bezcami moze mat lepsiu atmosferu ako ked ich je tam 500. A este jedna poznamka. To ze na ten beh prislo „len“ 40 bezcov je tak trochu aj vyzitka organizatora a nie bezcov. A este jedna poznamocka. Kosicky maraton mieru zacinal s 8 bezcami. 🙂

      Rudo, len kto mi povie ktore su to tie behy s prapodivnymi organizatorskymi metodami? To moze byt dost subjektivny nazor. I ked u Vas na vychode jedneho takeho experta mate a nim organizovane behy su hlavne co sa tyka slubenych odmien vzdy loteria. Ale aj ked o nom kazdy vie, tak mu tam bezci chodili.

      Ono s tym pridavanim behov do terminovky je to niekedy tak, ze dostanem mail alebo tlefonat, aby som nahodil do terminovky beh, nech tam je aby ostatny vedeli ze tento termin je uz „obsadeny“ s tym, ze blizsie info dodaju neskor. Len potom sa uz akpsi zabudnu ozvat. 🙁

      Kludne mozes kritizovat aj beh.sk. Ak sa Ti nieco nepaci, tak sa treba ozvat. Ved nikto nie je dokonaly a kazdy robime nejake chyby. Pokial je to opravnena kritika, tak sice nas to moc nepotesi :-), ale budeme sa musiet popracovat na tom, aby dotycny uz viac nemal dovo na kritiku.

      To je veru velky problem. Za poslednych par rokov sa zdvojnasobil pocet behov, aspon tych v terminovke a kolizia terminov sa objavuje dost casto. Zial smutne je presne to, co pises, ze mnohe behy sa nadrzovku „vopchaju“ do behu ktory ma niekolko desiatok rocnikov a ked ich na to clovek upozorni, ci skor poprosi, ci by to nemohli o tyzden posunut, ze tam neni ziadny beh v okoli, tak sa mu dostane odpoved nech sa posunu ti druhy. 🙁

      Na pochvalenie organizatora netreb byt pisalek. Kazdeho potesi aj jedno, ci dvojslovna pochvala a to zvlada hadam kazdy, staci len na par sekund sa odtrnut od facebooku, messengeru a co ja viem este coho a dat odkaz sem.

      1. Ahoj, kazdy nazor je v podstate subjektivny. Ja som sa k behaniu dostal cez dialkove pochody, behal som veci skoro vyhradne len cez dlzku maratonu a to len par pretekov rocne, vsetko ostatne boli DP – vacsinou 2 za vikend, v 30-ke som po narodeni dietata skoncil a presiel na turistiku, pauza trvala cca 13 rokov a k behaniu som sa v vratil na jesen 2012 … a nechapal som. Vsetko sa zmenilo. koncil som v bavlnenom tricku a trenkach, partizankach, bez hodiniek … a zrazu som sa ocitol v prapodivnom svete funkcneho pradla, hodiniek za 500 eur, gelov, zdielania … 🙂

        Mam rad podujatia s 50 ludmi, rovnako ako z 12 000, beham cestu i dlhe, predlhe krosy, ktore pokladam za taku rychlejsiu turistiku … , odbehal som ceke serialy v CR akio STRC, Behej lesy, Run tour a mozno 150 roznych podujati v SR t. j. mozno 20% organizovanych, cize mam zhruba predstavu o kvalite roznych podujati (od prezentacie, zazemia, trati, komunite …).

        No prapodivnych organizatorov nikto nepomenuje, lebo kazdy chce byt korektny. Ty sam spominas Barejov a niektore behy Demolexu o ktorych nevies 2 dni vopred ci sa uskutocnia a funguju na principe obvolavania „elit“, ze „prid v sobotu.“

        Beh.sk nemam dovod kritizovat. Je tu terminovka, kde si vzdy nico najdem, spojim s pracou v terene ci navstevou kamosa … Viem, ze mnohe veci spravca stranky neovplyvni. Myslim si vsak, ze v CR su uplne inde. Behy mimo drahu sa stali vaznym partnerom CAZ, existuje kazdorocne vyhodnocovanie najlepsich podujati a serialov, organizatori dostavaju metodicku pomoc, velke serialy maju neuveritelnu podporu krajov (od hejtmanov), nakolko sa stali vyznamnou sucastou destinacneho cestovneho ruchu ( ak ti pride do mesta 5 000 ludi – bezci a rodina na predlzeny vikend, tak to ma vplyv na ekonomiku CR), CAZ zacal skolit desiatky cerifikovanych kondicnych trenerov, v kazdim mvacsom meste su vyznacene 5 km RunCzech bezecke trasy … Hovoril som s jednym velkych organizatorov, ze boli prehovarani, aby zorganzivali serial typu RunTour po 8 – 10 slovenskych mestach, ale odmietli. Nieco take tu – hovorim za seba – tu totiz zasadne chyba: poblaztnit ludi, naucit ich cestovat po krajine s rodinami, spojit beh s poznavanim okolia, vytvori priestor pre behanie od malych deti po dospelakov, dat tomu hlavu a patu, zjednocujuci prvok, emociu …Ale mozno my nemame tu cestovatelsku naturu a mnohym betzcom staci 20rokov behat tie iste podujatia do okruhu 50 km.

        To som sa zas nechal uniest 🙂

        1. Chvilu mi to trvalo, ale nakoniec sa mi predsa len podarilo dostat k tomu, aby som Ti odpisal.
          K Tvojim prvym dvom odstavcekom nemam co dodat, takze zacnem rovno od toh tretieho.

          Sam pises, ze prapodivnych organizatorov nikto nepomenuje. Ale na druhej strane y si chcel, aby sa prapodivny organizatori ignorovali a nedavali sa o terminovky. Tu si potom ale

          trosku protirecis. Ak ich nikto neoznaci, tak ich ani nemozem ignorovat. Ale aj keby ich niekto oznacil, tak si nedovolim ich ignorovat, pretoze beh.sk je stranka otvorena a 

          napomocna kazdemu kto nejaky ten beh organizuje. Ale za druhrj strane nikomu nic nebrani, aby ked si mysli, ze ten ci onen beh je nejaky podvod, ci ho organizuje prapodivny

          organizator to napisal do komentara.
          .
          Nemozes porovnavat bezecke hnutie v Cechach a na Slovensku. To je ako by si porovnaval Mercedes s Trabantom. Obe su to nemecke auta, ale kazde kdesi inde. Neviem sice

          ako to presne v CR funguje, ale tam aj rekreacne bezecke hnutie funguje na profesionalnej baze a u nas na Slovensku sa na profesionalov len hrame. Zial je to tak. Musim Ta ale

          trosku poopravit. „Nove“ vedenie SAZ-u na cele s Korcokom a spol. je uz nieco ine ako tomu bolo predtym a predsa len uz existuje aka taka spolupraca SAZ-u a niektorymi behmi

          mimo drahu. Ono problem je aj v tom, ze v SR neexistuje nejaka ta zastresujuca organizacia rekreacneho behu. Kedysi to bol Slovensky Bezecky Spolok, ale jeho cinnost bola na

          par rokov uplne paralyzoana a teraz uz druhy rok ako tak funguje, ale stale to neni to co bolo kedysi. Ale zaroven musim dodat ze existuje „zdruzenie“ organizatorov hlavne velkych

          behov ktore sa snazi co to pre rekreacny beh na Slovensku urobit a je v „partnerskom“ vztahu so SAZom. Toto zdruzenie funguje pod vedenim „Pukalovicovcov“ a okrem nich su

          tam aj organizatori MMM, Banskobystrickeho maratonu, Rajca, zopar dalsich behov a bol tam aj chalanisko od nas z Bezeckej stranky, ale teraz je tam uz len skor ako host, kedze

          my nejako rpiamo neorganizujeme behy a teda sme tak trochu mimo ich zamerania. Ale ako som napisal, na kazde stretnutie sme pozvany a ked nam to moznosti dovolia tak

          tam ideme. Dalsim velkym problemom je zakon o sporte.Priznam sa, ze ja osobne ho nemam nejako nastudovany, ale co mi povedali ludia, ktory su v tom zbehnuty, tak ak by sa

          mal dodrziavat do pismenka, tak by asi nemohlo byt 95% behov.
          Ceske bezecke serialy. To je dalsia kapitola. Tam je asi treba mat najprv nejakeho silneho partnera, ktory to financne zastrasi. Ale zas napr. take male Behej lesy u nas existuje.

          Karpatský pohár v horskom behu obsahuje povacsinou lesne behy. Ale nieco pravdy bude aj na tom co pises na zaver, t.j. ze slovaci nie su take cestovatelske duse, aby cestovali

          cele rodiny po Slovensku kvoli nejakemu behu. To by asi musela byt velmi velmi zaujimava ponuka benefitov. Ono totiz take vyjazdy aj nieco stoja a vacsina si rozmysli ci na to

          najdu v rodinnom rozpocte peniazky.

          Inac to co pises ohlaom tej ponuky na organizovanie Run Tour po Slovensku je zaujimava informacia. Zaujimalo by ma preco to bolo odmietnute. 🙂

          A teraz som sa zase rozpisal ja. 🙂

          Lubos

          1. Ahoj,

            – K smejdom pri organizovani podujati som uz pisal a dokonca som jednu stresnu organizaciu (klub) pomenoval.

            – Myslim si, ze rozdiewl v CR aSR je predovsetkym v mentalite a ta sa odraza v dalsich veciach. Ak porovnam napr. cesky Run a nase Rungo, takm casopis Run je akoby z ineho sveta …, kym Rungo je skoro o jednom autorovi a zahranicnych prekladoch, premna osobne nudne, necitave …

            – Karpatsky pohar v horskom behu som bezal a velmi si tento serial vazim, ale opat to nema zjednocujuci marketing, vizual … a dalsie tie bveci, ktore suvisia so „znackou,“ ake vidis pri organizovani serialov v CR. BB tour bolo to najkvalitnejsie co tu bolo, nechapal som, ako je mozne organizovat za 6-7 eur behy v tejto kvalite organizovania …, ale ako iste vies serialk sa zrazu zuzil, cast podujati bolo hodenych cez „palubu“ … , netusim z akych dovodov, preto len konstatujem, nekritizujem.

            – V SR je XY neskutocne bohatych firiem a v podstate sme ako krajina skorop na ekonomickej urovni CR, 800 000 ludi ide na dovolenku k moru …, cize v peniazoch to nebude. V CR su partnerom serialu Behej lesy Lesy CR …, len pre ilustraciu, otvorili sa byvale vojnske priestory, u nas „ochranari“ hladaju cestu len ako vsetko zakazat …

            – Odmietli to preto, ze na to nemaju kapacitu, tiez zuzovali serial z 10 podujati na 8 …

  3. Pozdravujem.
    Nezvyknem reagovat na clanky, ale toto mi kusok neda. Pan Pado, ako pisete hned v prvej vete ako ste bezal preteky pocas bleskov. Tak klobuk dole, tak ako pred vami, ze ste to zazil a tak aj pred organizatormi, ze sa do toho pustili a nezrusili to. Zvazit start pretekov je na kazdom organizatorovi, ak su podmienky nebezpecne a on to necha bezat a nic sa nestane, je to faajn. Ale co v pripade, ze sa nieco stane? V takom pripade presne tu na tomto mieste alebo inom by sa ozvalo plno ludi, ktori tam boli a nadavali by na organizatora pretekov, ze preteky mal zrusit a preco to neurobil. A mozno prave vy by ste v takom pripade napisal, ze organizator to mal v zlych podmienkach zrusit. Vsetko ma dve strany mince. Ako sa hovori v jednej mudrosti, nech to urobis akokolvek, kritizovat ta budu tak ci onak.
    V tychto pretekoch sa na start postavia aj destke kategorie. Samozrejme vela rodicov svoje deti v takom dazdi na start nepustilo. Organizator mal pripravene darceky pre vsetkych ucastnikov. Tak ked sa tam rano v zlych podmienkach zide par ludi, tak kvoli comu to teda startovat? Nechat prepadnut vecne ceny? Preteky boli riadne presunute na iny termin, nie je to pripad, ze vyzbierame startovne, preteky zrusime a tym to padlo.

    Druha vec. Ako pisete „zijeme v slobodnej krajine“. Kazdy si moze vybrat ci na tieto preteky pojde este niekedy alebo nepojde. Ak sa vam podmienky ake su tam nepacia – ci uz je to startovne, to ze niesu propozicie, nesedi vam trat, vzdialenost, profil, atd , je to na vas, mozete konkretne preteky ignorovat a vybrat si nejake ine, vasmu srdcu blizsie (a mozno aj vrecku – ak a bavime o nakladoch na cestovanie).

    V dnesnej dobe je oblubene nieco a niekoho len zkritizovat ale nezobrat si to z toho druheho hladiska. Vsak organizator tie preteky nerobi kvoli sebe, ani pre seba, ale pre ludi, ktori sa radi hybu a sportuju. A hlavne na pretekoch ako tieto, kde do organizovania je zapojena polka dediny 😉 Konkretne vo Vychodnej asi nehrozi ucast 500 bezcov, ale pre tych par co pridu sa snazia urobit maximum.
    Aj ked boli presunute, tak sa tam zislo dost ludi. Pocasie bolo slnecne a podmienky mozno priaznivejsie ako v povodny termin. Ti ktori tam pretekat chceli, tak tam prisli aj na presunuty datum 🙂

    A to, ze je svet „prapodivny“ kde sa vyuziva funkcne pradlo, hodinky za 500e, gely, atd., toto je vec, ktoru uz asi neovplyvnime.

    P.S. nie niesom z Vychodnej a mozno by to chcelo vyjadrenie prave organizatora a nie riesit to na internete a mieste, ktore mozno samotny organizator ani nepozna a neuvidi.. 😉

    1. A na margo vasej poslednej vety „medzi bezcami vela pisajkov nenajdes“. Preco by mali pisat? Bezec predsa ma nejaky ciel, na ktory sa sustredi a pracuje na nom, nebude predsa sediet na internete cely den, hladat miesto kam by mohol rypnut a komu by mohol napisat. Ak ma nejaky problem, tak sa to da vyriesit aj s konkretnou osobou a vie sa to vydiskutovat. Co vyriesi komentar na nejakom fore? Ak si treba otvorit usta tak fajn, ale ako bolo spomenute, mozno treba aj ocenit a pochvalit. Toto ma naucil sport, vazit si inych a vazit si pracu inych.
      Nedavno sa stalo vo svete, ze kvoli zlym podmienkam urobili z triatlonu aquatlon. A nikto z ani profi a elit pretekarov to nerozoberal. Proste organizator dal stanovisko, kvoli nepriaznivym podmienkam sa zrusi bike cast a je to. A na konkretene preteky cestovali pretekari z niekolkonasobne vacsich vzdialenosti ako do nejakej Vychodnej..;)
      Myslim, ze krok organizatora aby mali pretekari ktori boli na povodnom termine startovne zadarmo je dost velky. 🙂