Zlepšite si techniku, prestaňte brzdiť

Väčšina bežcov ignoruje techniku a myslí si, že sa k zlepšeniu dopracuje odbehnutím väčšieho počtu kilometrov s väčším nasadením. Hoci to väčšinou spočiatku vedie k rýchlemu zlepšovaniu, spôsobuje to aj mnoho zbytočných zranení a predčasnej stagnácie.

Pokračovanie
Jingle_Cross_World_Cup_Cyclocross_Race_TITLE

Ešte niečo k pretrénovanosti

Včera som dostal mail od profesionálnej cyklokrosovej pretekárky, ktorej totožnosť nechám utajenú. Opisovala niečo, čo určite vyzerá ako pretrénovanosť.

Pokračovanie
nepodceňovať oddych

Prečo nepodceňovať oddych

Je jedno či behávate rekreačne alebo poctivo dodržiavate tréningový plán. Vziať si minimálne jeden deň oddych od športu do týždňa sa oplatí každému z nás.

Pokračovanie
Trening

Vzťah trvania a intenzity tréningu

Najzákladnejšou zložkou tréningu je rovnováha medzi trvaním a intenzitou tréningu. Či ste olympionik alebo nováčik, „ako dlho“ a „ako intenzívne“ sú jediné dve premenné, ktoré sa dajú použiť pri príprave tréningu v rámci daného športu. Ich vzájomné vyváženie je podstatou prípravy na preteky. Zdá sa, že by to malo byť jednoduché, ale nie je. Mnohí športovci netrafia vo svojom tréningu optimum a v deň pretekov je to potom zjavné.

Pokračovanie
Start

Moment pred štartom: využitie prieniku psychológie a biológie

Prvýkrát som narazil na prácu Davea Hamiltona, keď prednášal na konferencii organizovanej futbalovým klubom Seattle Sounders. V tom čase pracoval pre reprezentáciu USA v pozemnom hokeji, pričom predtým pracoval v podobnej pozícii pre britský pozemný hokej počas prípravy na olympiádu 2012. Ako tak Dave stál pri rečníckom pulte a prezentoval svoje zistenia, môj vrodený skepticizmus sa strácal a ja som pozorne počúval, čo hovorí.

Pokračovanie
Ochorenia šliach

Ochorenia šliach u bežcov

Možno to znie neuveriteľne, ale ochorenia šliach sa veľkou mierou podieľajú na práceneschopnosti populácie  a  postihujú aj veľkú časť športovcov, čím ich vyradia z tréningového procesu. Pre určité profesie a aj športy sú typické ochorenia šliach (tenisový lakeť, golfový lakeť, skokanské koleno,…)

Pokračovanie
Spinalis_TITLE

Športujete? Myslite aj na zdravé sedenie

Pravidelne cvičíte, zdravo sa stravujete a staráte sa o seba? Výborne, ale čo pracovný čas a osemhodinové sedenie, ktorému sa už väčšina z nás nevyhne? Viete, ako na seba myslieť aj v práci? Seďte tak, aby váš chrbát netrpel, v aktívnej polohe, ktorá dokáže pri sedavom zamestnaní zamedziť bolesti a problémom nielen s chrbticou.

Pokračovanie